Minden műszaki számítás és javaslat alapja, hogy a járműszerelvényt kellő mértékben ismerjük. A megismerés alapvetően kétféleképpen történhet:
a) A jármű dokumentáció alapján (pl. új járművek esetén CoC papír, rakodási diagram)
b) vagy megegyezés alapján helyszíni kiszállással munkatársunk felméri a járműszerelvény alapvető műszaki adatait. (A felmérést a jármű gyártója vagy forgalmazója által rendelkezésre bocsátott adatok jelentősen leegyszerűsíthetik!
A tulajdonos együttműködése a gyártónál/forgalmazónál való érdekérvényesítésben ilyenkor feltétlenül szükséges!)
Az adatokat jármű adatbázisunkba felvisszük, a regisztráció ezzel megtörténik.
Ettől kezdve technikailag lehetővé válik a járműszerelvény vizsgálata különböző műszaki számítások során.
Mivel a járművek az Ön vállalkozásának erőforrásai, titoktartási megállapodást kötünk.
A túlméretes és túlsúlyos szállítás a megszokott szerelvényekétől (ponyvás, normál) több tekintetben is eltérő vontatót kíván. A nyerges vontató előzetesen megküldött műszaki adatait leellenőrizzük, s amennyiben szükséges, a helyes konfigurációra javaslatot teszünk.
A túlméretes és túlsúlyos szállításhoz kinézett félpótkocsi konstrukcióját ajánlott úgy megválasztani, hogy az a 36/2017. (IX.18.) NFM rendelet által biztosított kedvezményeket minél jobban kihasználja. Az előzetesen hozzánk megküldött műszaki adatokat leellenőrizzük, amennyiben szükséges, javaslatot teszünk a gyártónak/forgalmazónak a félpótkocsi főbb szerkezeti elemeinek kialakítására.
Kívánságra összehasonlító számítást végzünk egy hagyományos műszaki tudást tartalmazó félpótkocsiból és a vontatójából összeállított szerelvény, illetve egy kifinomult, korszerű konstrukciós
megoldásokat felvonultató félpótkocsi szerelvénye között. A raktárról azonnal elhozható járművek rendszerint a hagyományos megoldásokkal rendelkeznek, a modern technikára pedig várni kell.
Számoljon! Mi meg tudjuk
mondani, mennyivel lehet alacsonyabb a közútkezelői hozzájárulás túlsúlydíja egy műszaki megoldás miatt. Ön számba veszi, hogy éves szinten hányszor fordul a járműszerelvény és ez alatt milyen hosszú útszakaszra kell
engedélyt vásárolnia. Ez alapján világosan eldönthető, hogy egy drágább konstrukció mennyi idő alatt térülhet meg, s mikortól termelhet cégének tisztán nyereséget.
A gyári szoftverekhez, konfigurátorokhoz hasonló alapossággal végezzük számításainkat. A speciáltranszport magyarországi és német jogszabályaira szakosodtunk.
Hidat képezünk a műszaki jog világában működő hatóság és a speciáltranszport fuvarozók életszerű szükségei között.
A speciális szállítást szolgáló jármű műszakilag megengedett képességeit többnyire csak speciális forgalomba helyezéssel lehet kiaknázni. Az NKH a forgalomba helyezés feltételeit tartalmazó 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelettől különböző módon történő járműhasználatra az ún. eltérési engedély keretében biztosít lehetőséget.
Amennyiben a szerelvény bármely tagja kiválasztásra és megrendelésre kerül, kitöltjük az eltérési engedély kérelmet. Ezt bármely eszközre vállaljuk, de 100%-os elégedettséget akkor ígérünk, ha az előzetes számításokat korábban elvégeztük, s már a jármű kiválasztása során, annak megrendelése előtt jelen lehettünk a folyamatban.
Alvállalkozó partnerünk segítségével előre egyeztetett időpontban megtörténik a jármű első forgalomba helyezése és műszaki vizsgálata.
Külföldön megvásárolni kívánt jármű forgalomba helyezésével kapcsolatban keressen minket bizalommal! Javasoljuk, hogy egyeztessen velünk a foglaló megfizetése előtt. Még jobb azonban, ha a kiutazást megelőzően keres fel minket.
A megengedett össztömeget meghaladó és túlméretes szerelvényekkel kapcsolatos egyedi kéréseket is szívesen teljesítjük az erőforrásainknak megfelelően. Ha a honlapon felsorolt szolgáltatások között nem találja meg amire szüksége van, kérjük keresse fel munkatársunkat elérhetőségeink egyikén!
A közútkezelői hozzájárulás várható költsége a szállítási ajánlat megtétele előtt megismerhető!
Ön megadja a szállítandó áru adatait és a rakodási pozícióra vonatkozó elképzelését. Mi kiszámítjuk a tengely és tengelycsoport terheléseket. Felhívjuk a figyelmet, hogy a pontos számítás feltétele a precíz adatszolgáltatás!
A számított eredmények alapján a tényleges rakodást megelőzően és elsőre helyes közútkezelői hozzájárulás kérhető be. Arról szól az engedély, amit a TSM mérni fog. (A mérőkapun áthaladást követően nem kell átrakodni és/vagy nem kell új engedélyt bekérni. A váratlan többletköltség elkerülhető.)
A szállítani kívánt árut és a kiválasztott szerelvényt besoroljuk 36/2017. (IX.18.) NFM rendelet alapján eljárástípus (egyszerűsített vagy egyedi) és eltérés mérték szerint (kis-, nagymértékű, rendkívüli mértékű, különösen nagy mértékű eltérés). Ez alapján meghatározzuk, hogy a hozzájárulás mennyi időn belül adható meg.
Önnek mi a legjobb?
Minimális közútkezelői hozzájárulási díjra rakomány elhelyezés javaslat (pl. 5 tengelyes, 44t össztömegű szerelvény esetén a túlsúlydíj 300,-Ft/km-től kezdődik és 2100,-Ft/km is lehet – csupán az áru pozíciójától függően. Számoljon!)
Egyenletes járműterhelés szerinti rakomány elhelyezés. (Stabil, hossz mentén kiegyensúlyozott szerelvény. Kiegyenlített jármű elhasználódás és gumikopás. Kompromisszummal ugyan, de a legtöbb esetben a minimális díjra történő előbbi optimalizációval együttesen is kérhető.)
Legrövidebb engedélyezési idő szerinti rakomány elhelyezés. (Csak meghatározott esetekben lehetséges. Többnyire nem vonható össze a minimális díjra való optimalizációval.)
Ez a szolgáltatás a fenti 3 optimum számítás közül kiválasztott ideális esetről nyomtatásra kész rakodási tervet biztosít a szállító részére az adott szerelvény vázlatával, az áru szimbolikus rajzával és
az elhelyezésére vonatkozó méret adatokkal. Feltüntetésre kerülnek továbbá a tengely és tengelycsoport terhelések (a szolgáltatás a tengelyterhelés számítást magában foglalja).